zondag 8 juni 2014



zondag gaan we voor gezond gedrag

Hallo lieve lezeressen, ik word op het moment overspoeld met toetsen waardoor ik geen tijd heb om artikels te posten. Ik wil vanaf nu minimaal 2 artikelen online zetten met één daar van nog steeds de zondag gaan we voor gezond gedrag artikel. Vorige week heb ik jullie kennis laten maken met zondag gaan we voor gezond gedrag en vandaag gaan we daarom ook verder met de 2de  artikel. 

Vandaag wil ik jullie iets hemels laten maken. Afgelopen week heb ik het zelf gemaakt en het is me zo erg bevallen dat ik het met jullie wil delen. We gaan vandaag blauwe bessen bananen brood maken. Je moet niet verwachten dat het een echte brood wordt maar het lijkt er erg op. Het is een zoete variant en ik beschouw het eerlijk gezegd meer als een cake. Maar dat houdt ons er niet van  om het niet te maken. Dus meiden probeer het zeker ik heb erg genoten van dit recept.


Ingrediënten:
- 3 cups amandel meel, Ik heb havermout meel gebruikt ik heb havermout vermalen met een staafmixer tot ik 3 cups havermout meel had.
- 4 rijpe kleine bananen of 3 grote rijpe bananen
- 1 theelepel bakpoeder
- 1/2 theelepel kaneel
- 2 eieren
- 2 eetlepels 0% vet Griekse yoghurt of 2 eetlepels magere kwark
- honing
- 2/3 cup blauwe bessen (je hoeft je hier niet aan te houden je kan er net zoveel in doen als je wilt)

Bereidingswijze:
Voor we beginnen gaan we de oven voorverwarmen op 180 graden. Als eerst ga je je havermout vlokken vermalen met een staafmixer of blender tot je 3 kopjes er mee kan vullen. De meel die je nu hebt gooi je in je beslagkom. Vervolgens ga je al je bananen mixen met je staafmixer of blender tot het een puree wordt. Dit doe je bij je havermout meel. Gooi daarna je bakpoeder, kaneel, eieren, en Griekse yoghurt in je beslagkom. Roer dit goed door met een lepel en als laatst doe je de blauwe bessen erbij roer nog een keer goed door. Als je je mix hebt doe je dit in een cake blik. En stop je het in de oven voor 45 minuten. Je brood/cake is klaar wanneer je er een satéprikker in doet en er schoon uit komt. Haal hem daarna voorzichtig uit de oven en doe de honing boven op de blauwe bessen bananen brood. Laat het goed afkoelen en haal hem dan uit z'n vorm.


tip: zelf gebruik ik altijd een siliconen cake vorm dit zorgt ervoor dat ik het er makkelijk uit kan halen en het ook niet blijft plakken aan je vorm.







Ik ben benieuwd of jullie het hebben nagemaakt, laat een reactie achter wat jullie ervan vonden.

beautysquads.


0 reacties:

Een reactie posten