donderdag 29 mei 2014


Zelf pudding maken? Ja dat kan en nog op een gezonde en voedzame manier ook. Chia zaden zijn een superfood en voegt een goede plus punt toe aan je gezonde levensstijl. Door de chiazaadjes toe te voegen aan een vloeibaar substantie ontstaat er een romige, dikke pudding substantie. Met een paar lekkere toppings erop wil je niks anders meer.

Elke avond voor dat ik ga slapen zit ik me al te verheugen op wat ik de volgende ochtend zal eten. Ik probeer elke dag gevarieerd te eten en ontbijt altijd. Ik merk dat wanneer ik goed ontbijt ik de hele dag met een voller gevoel zit en daardoor s'avonds niet opzoek ga naar snacks. Maar soms heb ik echt geen idee wat ik moet nemen als ontbijt en is mijn inspiratie dan ook ver te zoeken. Dit komt jullie vast bekend voor en daarom wil ik een paar ideeën met jullie delen.  En vandaag gaan we chia pudding maken. 

Ingrediënten:
5 eetlepels chiazaden
1/2 kopje plantaardige melk bijvoorbeeld amandel melk of Cocunut dream

Topping ideeën:
Gehakte noten
Kokosrasp
Bananen'
Aardbeien
Goji bessen

Het enige wat je hoeft te doen is het mengen van de plantaardige melk samen met de chia zaadjes in een kom. Vervolgens laat je het 2 uur in de koelkast zitten. Zelf maak ik het de nacht van te voren en laat de substantie de hele nacht in de koelkast zitten. Daarna haal je het uit de koelkast en doe je je toppings op je pudding en smullen maar. 

tips: hoe meer chiazaadjes hoe dikker de substantie.








beautysquads.

Tagged:

0 reacties:

Een reactie posten